Interbiu - interbiu....

Wah, efektif jua website cari keja yg 1 ni.. Tengah malam ni aplai, besok pagi terkutang-kutang ko menjawab perlawaan interbiu dia! Hebat-hebat.. :)

Anyways, sy mau buka cerita ni... hari Khamis lepas sy kena panggil interbiu utk post Marketing Executive di Kompeni Trilogy Group, yang menapak di Wisma Merdeka. Orang di sana memang mesra-mesra. Sekali dorg call memang ko rasa mau terus pegi interbiu hari tu jugak! Attending interview di sana memang pengalaman la jugak. Sebabnya, sy ni bukan asal business and marketing student, so memang kepala sy stuck dalam Cloud-9 juga time sy attend interbiu tu. Apa yang happened time tu ialah, sy lepas 2-2 interviews dan ditawarkan internship di sana.


Memang happy sangatlah bila internship ditawarkan, tapi malangnya saya sudah receive call untuk 2 lagi interviews. Interview-interview tersebut ialah post General Clerk di KK Lowen Agency, dan juga post Perunding Kewangan di AmAssurance. Plus lagi saya ada satu hal lain... yang membuatkan saya tidak dapat teruskan internship di Trilogy. So pagi tadi sy datang g office dan bagitau hal sebenarlah.

Hahah, mesti kamu rasa pelik napa post yang saya aplai lari betul dari kursus degree sy. Yang sebenarnya, dragon ball.. eh!! Bukan!! Yang sebenarnya, saya nekad untuk tidak mau menceburi dunia Fizik dan Sains selepas sy grad sebagai pelajar Sains Fizik dan Kesihatan. Saya lagi akun kerja ofis di filing section or kerja taip-menaip daripada memerah otak menyelesaikan masalah Fizik dan Matematik. Tapi sy heran, walaupun sy temau sudah butul2 terlibat dalam dunia Sains espesheli FIZIK, itu sifat analytical and scientific mind masih susah mau buang jauh-jauh. Kali itu la bah maksud Lifelong Learning kan... Tapi... kalau terdapat kerja sebagai chegu Sains ok juga... sebab sy suka mengajar!!!

Anyways, I'm so happy to be in the place I am now. Nampaknya sy ni bukan a total Loser jugak cos ada jugak org panggil sy g interbiu *kasi sedap hati walaupun status masih penganggur dan berhutang*. Sy rasa sy antara insan yg masih belum mula bayar PTPTN yg sudah kena black list... so sy harap within this year jugak sy dapat cari kerja yang boleh bagi sy stable basic, sbb sy mau travelling!!!

Keep praying... keep praying... keep hoping... keep hoping... *fingers cross*

Comments

Anonymous said…
onnnn!bolekh saya mgetahui lmn web tsebut?aku sda bbulan2, almost a year hidup mganggur ni!paling2 pon jdi sigu gnti sja!xda lgi pggln intvw!huhu..
ONN said…
Nnt ak check balik Set! Pastu ak inbok ko d pesbuk k. ngeee