Vanessa Samantha!! Go for the Miss Malaysia title babe!

Wow! I was quite shock when I heard the news that she's a 1st runner up on the recently held grand beauty pageant, Miss Sabah/Malaysia World 2010! Not that I underestimated her but... it's funny. Really! Maybe because I know her and remember most of her through our funny moments as friends both in high school and college. The things that I can say about her until the last time we spent out time together as friends *excluding her new personalities growth since 2007 until recently*, most of the time she's a quiet person but she does have great sense of humor. All the three of us; Vanessa, Salzianah and I hang out almost everyday sampai ada our friends yang call our combo as tangga bergerak. It's because our coordination was always Vanessa*tallest*, me*sedang2* and then Salzianah*cutest*. My tutorial mate pula call Vanessa and I, "nombor 10 jalan2"! Kureng achem! Saya taula sy ni lebar dari dia... huhu...

Anyways, I don't think I'm the kind of person who humiliates her own friend in public especially now that she's a "someone", lagipun there's nothing about her that I can use to sabotage her carrier & prestasi juga! Haha! Kalau ada pun, jangan risau Nessa, sy black mail dulu ko sebelum sy kasi malu ko! Miahahah!!! Anyways, ni ada gambar nostalgia lama dengan gambar baru dia yang buat dia menang Miss tu.. Hehe.. Permission untuk guna gambar masih pending lagi dari Gidong Photography, tapi just in case kalau dia decline tu permission sy delete terus la aa...


Gambar2 ni diambil di Matriks Labuan 2005-2006

Ni pula gambar2 beliau time dalam Miss Sabah/Malaysia World 2010 baru2. Saya dengar dia dapat menjawab soalan dan mengutarakan pandangan dengan matang dan berjaya sepanjang sesi pertandingan tu. Way to go Vanessa! Semoga lebih berjaya lagi pada masa akan datang!!! Huhu~ I just wish I know what's going on sepanjang contest tu spy sy dapat elaborate more... Tapi sy pun baru balik dr Johor... So, setakat ini saja la sy dapat bebel sini...




Hah! Camana? Boombastik kan posing2 dia! Itu dia contestant ke 11, Vanessa Samantha Manih!!! Photography credits goes to Gidong! Bah... sy mau tinguk ni live kalau dia wakil Sabah ke peringkat Malaysia nanti!! Siap buat banner & sorak sorang2 di bilik tv blok, sy peduli apa! Hehe! Go go Vanessa go! Go go Power Ranger go!!!! And again, CONGRATULATIONS Vanessa!!!

Comments

ONN said…
Yay! Peminjaman link gamba diluluskan oleh Gidong! Credits goes saudara Gidong the photographer!!!
http://gidongphotography.blogspot.com
Gidong said…
Bah sama2 kita sokong org sabah masa Miss Malaysia nanti ....

Syabas kepada Jacinta dan Vanessa. Semoga mereka masuk top 3 . Amen