Coretan di awal pagi. Selamat pagi Malaysia!

Adeh, boleh pula posting awal² pagi ni. Tepa, asalkan jiwa bahagia kan? Hehe..

Bukan apa, coretan hati kali ni lain sikit. Sebabnya???? Perkara yang bakal saya coret ni lain daripada post yang sudah². Yala, apa lagi mau buat sementara tunggu magee kembang secukupnya untuk sarapan pagi kan? Meh sini saya crita...

Kemarin, hari saya bermula seperti biasa. Saya missed kelas secara tidak sengaja. Kenapa? Sebab saya tertidur lambat. Selambat 6 pagi! Walhal kelas mula jam 9 pagi. Actually, boleh saja tu saya pegi kelas *bagi manusia spesis Tun Mahathir la*. Tapi saya lain sikit. Mungkin juga tergolong dalam kumpulan majoriti di mana saya memerlukan sekurang-kurangnya 5 jam tidur sehari bagi membolehkan otak saya berfungsi se-optimum yang mungkin. Hampir 2 minggu juga suda rutin saya begini, ni semua gara² jadual tidur yang tidak menentu sepanjang cuti CNY! Mau² 2 minggu la juga suda saya missed kelas pagi secara tidak sengaja. Adoo... macam mana mau skor ni kalau kelas pun tidak datang kan?

So, back to crita kemarin sampai pagi tadi. Saya cuba untuk masuk tidur jam 3am. Beguling sana, guling sini indaa juga tertidur²! Menguap bukan main, sampai 2 stengah gayung air mata terkumpul! Hairannya, mata tidak juga pandai lelap! Hesh! Selepas 3 jam bertarung di katil saya gave up tidur dan sambung study se-awal jam 6am! Jarang² ni!

Dengan izin Tuhan maka dapat juga saya concentrate hampir kesemua benda yang saya study walaupun tidak tidur. Sudah saya puas study, saya rilek² sambil menatap nota² yang saya lekat di dinding. Ntah masuk atau tidak poin² di notes tu. Tiba² saya terdengar suara kucing mengiau di luar. Dengan gumbiranya saya menjemput kucing tu masuk dalam bilik dan bagi dia makanan. Saya enjoy bagi kucing makanan sebab saya rasa bahagia dapat menyumbang sesuatu terhadap hidupan lain. At least perkara ni buat saya sedar yang saya tidaklah jahat betul dan berpotensi untuk punya lebih ramai kawan dari golongan orang yang baik².

Plan saya hari ni, selepas kelas Basic nanti, saya mau tido. Saya tidak mau under-estimate masalah tidak cukup tido ni cos saya sudah pernah alami dulu impak seat paper tanpa tidur. Memang biul kepala memerah ilmu sebab tidak kecukupan tenaga untuk memerah kan?

Apa² pun, first thing's first. Let us now recite our daily morning prayer.

Thank you Lord Jesus for granting me another day to breathe in the most precious air you've ever created for man-kind. I shall live today fulfilling all tasks you've prepared for me, and for this I ask for strong heart and mind to overcome all the obstacles in my way. May You look after not only me, but my family, relatives, friends and acquaintances no matter where they are and what they'll do. Protect us all from all kinds of dangers and let us all be happy, satisfy and safe by the end of this day, Amen.

Warrrghhhh!!! Magee terlebih kembang!!! Huhu! Tepa... asal terisi perut... daa~

Comments