Dear Lord, I pray for you to grant me inner peace after posting this. Amen.

Someone talked bad about me and I heard it from a good friend who decided to ask me first for confirmation rather than to get drown into her own clueless bad perceptions on me. You know who you are. I love you for who you are and somehow I wished you didn't tell me because it hurts me quite a bit.

My say:
Kalau ko bagitau org bertapa buruk perangai saya, or anything yg menyentuh tentang keburukan saya, secara tidak langsung ko juga sedang mencipta dan mendedahkan keburukan ko sendiri. Saya mengaku saya ni manusia biasa dan pernah melakukan kesilapan but I've paid for it. I've paid it in a HARD way dan macam mana payment segala kesilapan saya tu, so far hanya 1 orang saja tahu. Kau sendiri TAHU dalam tempoh beberapa bulan ni sampailah sekarang saya tidak pernah cakap buruk pasal siapa2 sama ko. Ko fikir itu apa? Time-out? Just tunggu masa untuk saya bertenaga semula utk buat jahat lagi? Tolong lah. Umur sy 22 sudah dan saya rasa umur saya sudah cukup tua untuk involve dalam hal remeh-temeh yang melibatkan keburukan orang lain. Sudah sampai masa saya untuk betul2 bertindak sebagai 'wanita berumur 22' dan sudah hampir 7 bulan saya tidak bermasalah dengan orang lain. Walaupun sudah berbulan lamanya perkara tu berlaku, kau masih tengok tindakan saya sebagai suatu threat untuk ko. I'm clean ok. Saya tidak tahu apa2 suda pasal ko!

Info pasal saya yg ko tidak tahu!
Saya sangat SUSAH untuk TIDAK SUKA org secara otomatik sebab itu bukan lumrah hidup saya! Hanya ada 2 kemungkinan yang boleh buat saya TIDAK SUKA orang SEBELUM orang tu buat masalah dengan saya:-
  1. Ada orang terlebih dahulu bagitau pasal keburukan orang tersebut disertai dengan pengalaman. Kenapa perkara ni buat saya TIDAK SUKA orang tu? Cos, yg bagitau saya tu sudah semestinya kawan saya dan salah satu lumrah saya ialah, saya TIDAK SUKA org yg pernah menyakiti kawan saya. Ini tidak bermaksud saya bermasalah dengan orang ni, just sy amik precaution steps la sebelum saya disakiti. So kiranya sy bukannya tidak suka org ni, words yg lagi tepat ialah kurang senang/selesa.
  2. Orang tersebut dari awal bercakap tidak ketentuan pasal orang lain. Bagi saya, tabiat ni menggambarkan yg kau ni emotionally disturbed. Saya kurang suka bergaul dengan org yg emotionally disturbed sebab gurauan yg sikit mampu buat orang ni tersinggung dan saya paling tidak suka bab2 psiko menyaiko ni.

Saya ni penyimpan rahsia. Mana yg saya rasa ko x patut tau, sy x bgtau. Apa yg sy bgtau ko yg ko rasa ko tidak patut tau tapi sy bagitau juga, bagi saya benda ni tidak penting untuk disimpan dan boleh disampaikan dalam bentuk komedi atau topik untuk perbualan kosong. I repeat, PERBUALAN KOSONG. If you take all the matters I said seriously yg buat ko chop sy sebagai orang yg x pandai simpan rahsia dan mulut bocor dan kecoh, BODOH la kau. Sungguh BODOH! KOSONG means KOSONG ok! Takkanlah KOSONG pun perlu saya derive and describe untuk buat ko faham?

Sy tidak hebat mengorek macam kau sebab pada pendapat saya ada baiknya benda yg sy x tau tu sy x perlu tau. So, I leave it unknown. Saya takut menyesal terkorek terlampau dalam nanti makan hati pula but kau on the other hand, ko hebat mengorek tp yg silapnya, benda yg ko korek tu u took seriously. Too serious sampai ko ada alasan untuk melabel saya. Ko fikir selepas saya bagitau apa2 sama ko, saya pulang dengan misi tercapai untuk memecah belahkan mana2 pihak? No! Saya balik dengan hati yg tenang, plus social burden yg sedikit ringan selepas bersosial dengan ko. Kalau ko main fikiran based on apa yg saya cakap selepas sy balik, itu MASALAH ko bukan sy! Kenapa sekarang ko provoke sy tidak tentupasal? Penuh ja inbox dengan mesej ko! Abis ja kredit membalas ko. Kalau tidak dibalas nnt ada "lencana" baru lagi! Bodoh!

Sudah! Buang masa sy ja meluah macam ni di blog! Membazirkan mukasurat blog ja! Sy ingat time sy ada masalah dulu, bapa sy sound sy using something yg simple tp sangat menusuk kalbu. Sekarang sy perturunkan SOUND tu sama ko dengan harapan diri ko akan berubah sebagaimana diri sy telah berubah selepas terima SOUND ni!

"Don't say what you want to say, but say what is right to say!"

Ps: Blur and Cute are NOT compliments so kurang2kanlah penggunaan words tu. Ia melambangkan betapa illiteratenya ko. Knowing these stupid and weird people makes me miss my friends back in KK, I mean those who really knows the real me...

Comments

FionaFabian said…
begitu la proses of learning dan mengenali org2 sekitar kita onn..
sya jarang dengar org ckp buruk psl sya.. (or i just ignore wat i heard?) i choose to if it really happens. coz, bila drg ckp buruk psl sya, sya sakit hati. then sya tida dpt melayan org sbg kawan. so, ia akan menyusahkan sya dgn hati sya sendiri.

haha..sya tia tau apa sya membebel ni..
ONN said…
Haish.. tula masalah. sy mmg biasa ignore tapi ni kawan setia ni mau juga bgtau... mcm sy ni yg jarang2 sakit ati kalau tersakit tu ati mmg sakit betul ni. yala.. sy take it as a future lesson la juga. biarkan dia dengan lagu2nya.. haha