OMG!!! OMG!!! OMG!!! Bagusnya kalau sy dapat cakap ni taaadi!!!

OK... sekarang sy rasa mcm diri sy diperkotak-katikkan... haha.. lucu pula ayat tu tapi betul!!! OMG!!! Punya marah sy rasa sekarang!! Bukanlah marah sampai rasa mok tumbuk org, lebih kepada marah + geram gilak la. Since beberapa bulan yang lepas adalah sy mesej sama ni beliau ni. Yala, sudah beliau kasi iklan number dia di Facebook, maka sy pun menidak sengajakan diri mendail number beliau. Kalau dinilai dari paras rupa semua, sedap mata memandang la ba juga (kawan2 sy ja faham citarasa mata sy ni!!). Manalaaa sy tau hal miscall tu berpanjangan kan?? Dari miscall turun ke sms turun ke facebook pvt mesej sampailaaa calling. Sekali beliau pun mengajak la pegi library. Sy pun ragu2 la... suda sy bagitau dia badan sy comel, cara cakap kasar, kuat makan suma... mauuuu juga kunun jumpa so sy pun kasi berani ja diri. Sekali ja jumpa lepas tu sy tidak expect suda dia call sy. Sekali makin menjadi pula. Since sy pun teda kerja tetap, jadi sy pun melayan la sampailaaaaaaaaa kemarin dia tanya pasal kapel2. Kalau diikutkan kepala yang sott ni, memang sy cakap iyaa saja tp apakan daya, sy malas mau komited masa dan tumpuan sama 1 org ja. Sekarang ja pun suda masa study sy nda betul, apa lagi kalau suda bekapel2 ni??!! Maka sy pun bagila alasan pasal komited tu pastu beliau memujuk & memujuk & memujuk sampailaaaa dia puas pujuk tadiii, dia cakap gini,

"Sy faham juga ko rasa lain kalau kita kapel. Mungkin kau tidak pernah pun merasa diri disayangi dan dihargai. Tapi bukan sy nilai ko dari paras rupa dan saiz, sy suka personaliti ko dan cara ko. Sy tidak peduli apa orang cakap kalau kita jalan berdua. Yang penting diri kau yang jalan seiring dengan sy, cukup bangga sudah sy bagitau org yang kau ni girlfriend sy. Itu pun kalau ko sudi bagi peluang untuk sy menghargai dan menyayangi ko."

OK!!! Mungkin agak jiwanglah ayat di atas tu tapi itulah yang beliau mesej!! Sy baca sms tu time menaip tadi! Tapi saya masih jawab tidak sebab alasan yang sama! Bila sy fikir balik, sy sense ayat berbaur hinaan pula. Especially pasal diri disayangi dan dihargai tu. Kalau ada lagi masa sy lain kali untuk jawab dia, inila jawapan yang sy mau bagi!

"Err.. Sorry la sebab terpaksa kasi cekhewa ko. Memang maniiiis betul ayat ko tadi tapi terus terang sy cakap, sy memandang dan beranggapan yang ko menghina saya terang-terangan dalam mesej ko. Just for your information, saya gembira dengan diri saya seadanya. Walaupun badan saya mengehadkan penglibatan saya dalam aktiviti riadah 2gede-gede sama kawan saya, tidak sama sekali saya rasa diri saya sebagai suatu alasan untuk org malu berada di samping saya apa lagi sebagai sesuatu yang membataskan had pergaulan saya. Sekiranya org berasa malu berkawan dengan saya because of saiz badan saya, then saya berpendapat itu masalah dorang sebab saya sekarang is on my way berdiet. Saya berdiet ni pun bukan demi paras rupa dan saiz badan semata-mata tetapi juga demi kesihatan dan jangka hayat saya supaya saya dapat menyelesaikan tanggung jawab saya untuk jaga adik-adik saya sampai dorang tau berdikari. Kalau ko fikir saya diet untuk dapat boyfriend and have a perfect marriage, sorry naik lori la!!

Dan ko fikir sebab kau ramai ex ko rasa diri ko berpengalaman dalam perhubungan kapel2 ni? Mungkin pengalaman ko mengayat perempuan tu tahap kehormat la tapi I dare to say yang saya jauh lebih berpengalaman daripada ko dalam mengendalikan hubungan kapel2 ni. Why? Sebab, sebelum ini saya pernah ada insan lain dalam hati saya dan kami bekapel selama 9 tahun sebelum saya realize dia tidak pernah trust saya dalam apa pun yang saya buat. Walaupun umur dia 5 tahun senior daripada saya, somehow saya tidak dapat figure out kenapa dia cerewet, terlebih minta perhatian dan sometimes bersifat kebudak-budakkan. Berkat tahap kesabaran saya yang hampir setaraf dengan Mother Theresa suda ni, dapat juga kami bertahan sampailaaa dia mention pasal kawen. Masa tu la saya freak out sebab kalau itulah orang yang saya kena tinggal satu rumah, drive satu keta, makan semeja, tidur sekatil dan selalu end up makan hati hampir setiap hari, saya lagi prefer hidup single mingle daripada hidup makan hati berulam jantung supaya umur saya lebih panjang untuk adik2 saya!

Sekarang kau mau bandingkan diri kau yang hanya setakat under-graduate macam saya, kerja tetap pun belum ada dengan DIA, dan vow keprihatinan dan dedikasi ko hanya untuk saya yang ko fikir FIRST-TIMER dan TIDAK PERNAH DISAYANGI ni? Please.... Jauh beza pangkat kita, sy VP ko kerani.

Saya tau apa perasaan disayangi org luar dari keluarga ni and saya certainly tau amacam mau return 'sumbangan' orang SELAIN daripada meraba-raba, kissing, holding hands and etc. Dari cerita ko pasal previous gf ko, ko rasa ko tau macam mana mau return love org lain? Dari sudut pandangan saya, kau tidak lebih, tidak kurang just macam lelaki-lelaki lain yang masih di tahap pra-matang. Especially part ko pernah cakap, ko terpaksa break up dengan ex ko sebab dia tidak trust ko JUST pasal dia tidak mau holding hands biarpun sudah 6 bulan kapel?? WTF!!?? Itu ka maksud trust? Trust is not a permit untuk ko meraba-raba dan holding hands semata-mata! Trust is something pure and a shield to your jealousy! Merajuk sebab gf ko spend masa dia dengan kawan-kawan dia instead of ko is NOT trust! Sangsi sebab gf ko tidak permit ko sentuh dia is NOT a trust! Stress sebab gf ko very wide social person dan ramai kawan lelaki is NOT trust!

Sampai begitu tahap kelemahan ko dalam relationship??!! Lepas tu ko berani cakap saya new-bie?? My goodness!! Let me tell you something, selama 9 tahun berhubungan, saya tidak pernah rasa malu jalan side-by-side and holding hands denga DIA (kecuali bila saya nampak sodara-mara memang cabutt la terus masa tu). Apa lagi makan baaanyak bila dia makan setengah piring ja?? Sebab saya trust hubungan kami dan feeling dia towards saya, yang dia tidak pernah malu dan menyesal dapat saya sebagai gf dia. Itu gambaran trust saya, cuma saya kesal kenapa dia KAKI jealous tu suma... macam laaa ada lelaki lain mau saya selain dia... oppss!! Ko ka tu? haha... Sorila... lupa..."


Tapi, still saya tidak salahkan dia... biasala... prejudgement kan...

Comments